رفتار مجانبی شکل های درجه دوم و دوخطی برای متغیرهای تصادفی وابسته

پایان نامه
چکیده

محققین زیادی به مطالعه نامساوی های ماکسیمال و همگرایی کامل شکل های درجه دوم از متغیرهای تصادفی مستقل، پرداخته اند. هدف این رساله، تعمیم نتایج موجود برای رده های متغیرهای تصادفی وابسته، زیرگاوسی وابسته و متغیرهای تصادفی دلخواه است. برای نیل به این مقصود، لازم است نامساوی های ماکسیمال، کولموگوروف و نمایی را برای رده های مذکور تعمیم دهیم تا با استفاده از آن ها بتوانیم همگرایی کامل شکل های درجه دوم و دوخطی و همچنین نرخ های همگرایی آن ها را مورد بررسی قرار دهیم.

۱۵ صفحه ی اول

برای دانلود 15 صفحه اول باید عضویت طلایی داشته باشید

اگر عضو سایت هستید لطفا وارد حساب کاربری خود شوید

منابع مشابه

نامساوی برنشتاین برای متغیرهای تصادفی وابسته

در این مقاله، نامساوی برنشتاین را برای متغیرهای تصادفی وابسته تعمیم می دهیم. سپس در رابطه با شرایط برقراری همگرایی کامل با استفاده از این نامساوی نتایج جالبی را به دست می آوریم. مثالهای متنوعی نیز در ادامه ارائه خواهیم کرد.

متن کامل

بررسی رفتار مجانبی متغیرهای تصادفی وابسته با توزیع های دم پهن

رفتار مجانبی, تحلیل وابستگی و بحث متغیرهای تصادفی با توزیع های دم پهن سه مقوله مهم و کاربردی در آمار و احتمال هستند. در این تحقیق با مد نظر قرار دادن این مطلب به تشریح این مفاهیم پرداخته شده و با بکارگیری هم زمان این موضوعات؛ رفتار مجانبی توابعی از متغیرهای تصادفی وابسته مورد بررسی قرار گرفته است که در آن توابع توزیع های حاشیه ای متغیرها دم پهن هستند. رفتار مجانبی مجموع متغیرهای تصادفی وابسته ب...

15 صفحه اول

نامساوی نوع لوی و نگرشی دیگر بر قانون قوی اعداد بزرگ برای متغیرهای تصادفی وابسته

یک نامساوی مهم برای توزیع ماکسیمم متغیرهای تصادفی مستقل نامساوی لوی است. در این مقاله یک نسخه از این نامساوی برای متغیرهای به طور ضعیف وابسته منفی ارایه می گردد. قانون قوی برای متغیرهای وابسته توسط مولفین مختلفی مورد بررسی قرار گرفته اند. در این تحقیق، همچنین، همگرایی کامل وزنی برای آرایه ای از متغیرهای تصادفی سطری وابسته منفی کراندار احتمالی بدست می آید. همگرایی کامل و قانون قوی برای چنین خانو...

متن کامل

طرح D-بهینه برای مدل مقایسه زوج شده در رگرسیون درجه دوم با اثرات تصادفی

معیارهای بهینگی برای یافتن طرح بهینه مدل مورد بررسی، استفاده می‌شوند. این نوع مدل‌ها شامل مدل‌های مقایسه زوج شده هستند، که معیارهای بهینگی مقایسه‌های زوج شده بهینه را مشخص می‌کنند. در این مقاله علاوه بر معرفی مدل رگرسیونی درجه دوم با اثرات تصادفی، مدل‌های مقایسه زوج شده در این نوع مدل‌ها معرفی و طرح بهینه برای آنها محاسبه شده است.

متن کامل

منابع من

با ذخیره ی این منبع در منابع من، دسترسی به آن را برای استفاده های بعدی آسان تر کنید

ذخیره در منابع من قبلا به منابع من ذحیره شده

{@ msg_add @}


نوع سند: پایان نامه

وزارت علوم، تحقیقات و فناوری - دانشگاه فردوسی مشهد - دانشکده علوم ریاضی

میزبانی شده توسط پلتفرم ابری doprax.com

copyright © 2015-2023